gästbok och besöksräknare

söndag 2 mars 2008

Söt blus som tyvärr blev för liten


Jag hade ett örngott i det här gröna tyget med blommor på som jag tyckte skulle passa såå fint till en blus åt lillfröken. Sydde en och blev väldigt nöjd med allt tills det var dags för provning. Den var alldeles för liten. Passar nog snarare till en tjej som drar 62-68cl än till fröken Elvira. Nu måste jag bara hitta någon annan liten tjej som kan använda den så om du känner någon får du gärna lämna en kommentar eller skicka ett mail. Tycker det är synd att den skall ligga kvar här hemma! Tyget är från Tradera (inget fynd precis men det var ju bara så fint!) och mönstret från Gynther´s sy till barnen 62-68cl. Gjorde om mönstret lite efter inspiration från GoSi så den är sydd i en enda mönsterdel. Måste nog jobba mer på det här med att sy i stumma tyger. Kan ju inte fortsätta att sy blusar som blir för små! Några tips?

1 kommentar:

gosi sa...

Kul att jag kunnat bidra med lite inspiration:) Ja, jag har också gjort den tabben att sy dom alldeles för små. När min tjej var ett halvår så gick jag efter ettårsmönstret, och den växte hon ur ganska så fort ändå. Blusen är ialla fall fin att titta på...hoppas att du hittar en ny liten ägare!