gästbok och besöksräknare

måndag 5 maj 2008

Give and get - omgång 1

Äntligen är det dags för ett hemlisutbyte; Give and get. Jag är ganska nervös för hur det skall gå (syr ju bara på min "vanliga" symaskin)... Man vill ju så gärna att mottagaren skall bli nöjd.. Här kommer i allafall svaret på mina frågor!

Frågorna:

Syr/pysslar du helst till barn eller vuxna?
Jag syr mest till lillfröken men vill också sy till mig själv. Tycker bara att det är svårt att hitta fina tyger och mönster som passar!

Har du barn? Kön och ålder samt storlek på kläder.Har en liten lillfröken på 1 år som har 80 i kläder och 48-50 på mössor!

Vad har du själv för storlek på kläder?
Är nog en medium (eller hoppas vara det i allafall)

Pojk- och flickigt eller unisex?
Unisex

Vad syr/pysslar du helst med?

Gillar att sy, sticka och virka men syr nog helst!

Har du någon allergi? Mat, djur, material.
Nope

Har du någon hobby utöver handarbete?
Har ridit mycket men nu tar barn och jobb för mycket tid. Älskar djur.

Musiksmak?
Nja.. mukiksmak och musiksmak ;-). Blandar hej vilt! Håkan Hellström, Angie Stone, Mary J Blige, Dolly Parton, John Legend

Nytt eller återvunnet?
Både och!

Pastell, färgglatt eller dova färger?
Färgglatt

Vilket/vilka mönster gillar du på tyg? Ex. blommigt, randigt.
Gillar de flesta retromönster men även nyare randiga trikåtyger.

Syr du på vanlig symaskin eller har du också overlock?
Syr på vanlig maskin

Favoritlukt?
våren

Läser du böcker? Vad för slags böcker?
Ja, fort och mycket. Gillar de flesta typer av böcker.

Vill du helst få något till barnet/barnen eller till dig själv?
Det är upp till min hemlige vän. Blir lika glad om det är till mig som om det är till lillfröken.

1 kommentar:

Beas sa...

Men vad härligt att det är någon som syr på sin "vanliga" symaskin...det ger lite hopp om att jag kanske också kan skapa lite fina alster med min gamla "Bettan". Det känns som om det liksom inte GÅR att sy om man inte har overlock/coverlock eller annat...eller MINST en brodyrmaskin. :-D