gästbok och besöksräknare

tisdag 22 januari 2008

Tunika i brun velour till lillfröken


Jag vet att jag är tjatig men jag bara älskar velour. Har ett par meter brun velour hemma så jag passade på att göra den här omlottunikan. Har fått mönstret avritat av en snäll tjej på sjalbarn, mönstret är från Elsebeth Gynthers sy till barnen 62-98cl. Det är en bok jag ännu inte har införskaffat eftersom jag blir för snål varenda gång den finns på Tradera men jag jobbar på det. Tyget är från Tygimeter här i Malmö och det knepigaste var att få till kantbanden snyggt. Det är något med mig och kantband, vi kommer bara inte överens.

1 kommentar:

Ceci sa...

Vilken fin tunika!! Jag kan bara inte sy i velour, jag är askass på det... jag ska lägga upp mönstret på förklädesklänningen på min blogg så kan du göra en likadan...