gästbok och besöksräknare

torsdag 14 februari 2008

Kaniner kaniner kaniner till en lillfröken


Jag är nog en av de sista som först nu har ett färdigt plagg i det berömda kanintyget från jnydesign. Hade länge funderat på en tunika i tyget men inte riktigt kunnat bestämma mig för vilken modell. Lillfröken har haft en liknande tunika från polarn och pyret så med utgångspunkt från den och med ett tröjmönster med raglanärm från Hanne Meedoms nya bok som jag bara förlängde och gjorde A-linjeformad, blev det en kaninkanin-tunika!

5 kommentarer:

Linda/Inna sa...

Nej då - du är inte sist! Jag har ännu inte sytt något av mitt. Jag har nämligen bara två ynka meter, men en enorm beslutsångest. ;-) Det är ju så många som har visat upp så fina alster att inspireras av ... men det gör det ju bara ännu svårare att välja. Och nu har ju jnydesign sålt slut på allt kanintyg, så det går ju inte att få tag på mer heller. Åtminstone inte orange.

gosi sa...

Den modellen på tunika tycker jag är jättesöt. Har också en liknande klänning ifrån PO.P som jag är jätteförtjust i. Håller med dig om det du skrev i min blogg att det är så fint med klänningar men att de inte kommer så ofta till användning. Jag resonerar likadant som du, bara hon kan gå så ska de användas dagligen.

Mimmi sa...

Inte heller jag har sytt något i kanintyget än. Jag är för bedrövlig på att "spara" de allra bästa tygerna. Jag har exv några E-slöjd sedan i somras som "ligger till sig". Modellen är ursöt tycker jag. Har du en resårkanal i halsen?

PiraPäron sa...

Tack för alla snälla kommentarer!

Mimmi: Precis! Har resårkanal både i hals och runt armarna.

Therese sa...

Hej, ville bara säga att jag lånat den här designen till en egen kanintunika till min dotter. Tyckte den var så himla söt!! Har bilder på den i min blogg om du vill se. Hoppas det var ok!! Mvh Therese