gästbok och besöksräknare

fredag 6 juni 2008

Orken att sy är tillbaka!!


De senaste veckorna har jag inte haft någon ork alls att sy. Beror mest på att jag har haft lite för mycket på jobbet den senaste tiden och då orkar jag inte mycket mer än att träffa lillfröken och Martin innan jag stupar i säng. Igår kväll bestämde jag mi för att ta tag i saken och sy de shortsen som jag velat göra så länge. När jag ändå var i farten blev det en tunika till! Mönsten var från Hanne Meedom's bok med lite modifieringar. Det blommiga tyget är från Tradera (inget fynd men väldigt fint!) och den röda trikån från Jofotex (egentligen köpt till att matcha det röda uggletyget). Har som vanligt svårt att få kantsömmarna snygga i trikån trots min supermaskin. Blir nog en kurs till hösten i allafall...

2 kommentarer:

Gulligan sa...

Vilket fint set! Det blommiga tyget var jättefint!

linnzan sa...

Skönt att lusten är tillbaka! Och jättefina blev de! Som synd är så är det oftast inga fynd på Tradera. Verkar som alla vill köpa tyg därifrån så priserna brukar rusa iväg!