gästbok och besöksräknare

fredag 19 december 2008

En pappa pysslar...




När den ordinarie pysslaren i hemmet har sin avhandling upp över öronen så händer oväntade saker. Historien börjar med att folk på forumet familjeliv hetsar varandra till att ge sina barns förskolefröknar julklappar. Detta får centrala pysselcentrat i Hannas hjärna att gå igång och strax diskuteras en hemmafixad present i form av ett slags bak-kit på burk som Hanna snappat upp på Husmusens blogg (jo jag har till och med hajjat det här med att lägga in länkar!).
Så på vägen hem passar jag på att zick-zacka genom julvimlet för att leta reda på lite burkar på Lagerhaus. Väl hemma och redo för att ta mig an denna pysselutmaning så inser vi att burkarna är för små för receptet. Men istället för att låta detta hindra mitt kreativa stimm så tar jag det djärva beslutet att halvera receptet trots Hannas tveksamma min. Ingredienserna räckte nästan, en av fröknarna får en specialare med mörkt lantbrödsmjöl i stället för vanligt vetemjöl...
Tyget har jag ingen aning om var det kommer från, förmodligen nån lycklig en som sålt det för en bra peng på Tradera. Lapparna med tillagningsinstruktioner har jag skrivit helt själv med min allra finaste och prydligaste handstil.

Det var allt från den pysslande pappan för nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men Gud vilken rolig idé! Och vilken pysslig pappa!!
/June på www.junebacken.se

Lowe sa...

Jag är inte förvånad pappan! I knew you had it in you!