gästbok och besöksräknare

torsdag 17 juli 2008

Jag har blivit utmanad!

Jag har blivit utmanad av Marie78.
Reglerna är: Svara på alla frågor. Välj ut 4 personer som du vill ska svara och utmana de på deras bloggar, be dem läsa din. Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen.

Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag:
Min dag har varit ganska bröllopsfixerad - jag och Martin gifter oss den 16 augusti på Tjärö i Blekinge
- Prova brudklänning
- Prata med guldsmeden om vigselringen
- Skriva gästpresentation till vårt festhäfte
- Packa lite inför vår lilla tripp hem till sala i morgon
- Dammsuga

Vad gjorde du för 10 år sedan?
Jag läste till civilingenjör i Umeå och hade precis träffat Martin. Min tävlingshäst blev såld och flyttade till Miami medan jag flyttade mer norrut. Årskiftet 98/99 flyttade jag ner mot sydligare breddgrader (Uppsala) för att fortsätta med mina studier.

Ställen du bott på?

- Köping (0-4 år)
- Sala (4-20 år)
- Umeå (20-22 år); mkt spännande att flytta hemifrån men oj så kallt.
- Uppsala (22-25 år); vilket studentliv!
- Lund (25-27 år); mer allvar nu med forskning på schemat
- Malmö 27 fram till nu och vi har nog inga speciella planer på att flytta. I allafall inte innan jag är färdig med mitt doktorerande.

Fem saker som du skulle göra om du var biljonär:

- Köpa ett hus vid havet
- Köpa häst till mig och lillfröken
- Jobba halvtid för att ha tid för mina hästar och för mitt syintresse
- Köpa alldeles för mkt dyra kläder
- Ha fler fadderbarn... Varför inte sponsra en hel by eller två?

Jag utmanar Pyssebus, Ceci och ottopippi

3 kommentarer:

Pysse sa...

Nu har jag svarat!!! Kanske vi ses i Sala i helgen. Jag far dit utan barn, tyvärr! men vi måste lära oss..
Kram kram

OttoPippi sa...

TACK!!! Jag antar utmaningen! Men eftersom jag har semester från i årincip allt just nu svarar jag om ett tag, dvs kanske om 1 1/2 vecka eller så :-) :-) Hoppas det går bra! Kram!

Ceci sa...

Hej! Nu har jag svarat på din utmaning, återgår till semesterlunket och vi ses i höst igen, ha en trevlig sommar!!