gästbok och besöksräknare

måndag 7 juli 2008

Give and get - omgång 2

Här kommer svaren på mina frågor inför omgång 2 av "give and get"!

Vad pysslar du oftast och helst med som hobby och hur? Syr mest till min lillfröken men har också en hemlig längtan att sy till mig själv och att lära mig virka.

Hur länge har du pysslat?
Mer eller mindre seriöst under en ganska lång tid men ser mig själv som nybörjare då det inte alstras speciellt många plagg i månaden :-)

Vilken typ av maskiner syr du på?
Har en vanlig symaskin och drömmer i hemlighet om en overlock

Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva?

Kan man skriva overlock? :-) Skulle också bli glad för en sådan liten mätsticka som jag såg att någon hade på sin blogg. Den verkade praktisk när man skall fålla iställer för att använda ett långt måttband som mest fastnar i strykjärnet och blir kletigt.

Någon annan hobby eller stort intresse?
Har hållit på mycket med hästar innan men nu finns det inte så mycket tid över för det. Gillar att jogga ibland och att shoppa för dyra kläder!

Vilket är ditt favoritdjur?
Tror nästan att alla djur är favoriter. Älskar hundar, hästar, apor, råttor och grisar mest men gillar också får, kaniner, marsvin, elefanter och många fler.

Har du djur? I så fall vilket?
Tyvärr inte men mina föräldrar har en mellanschnauzer och har tidigare haft hästar i flera år.

Är du allergisk mot något djur? I så fall vilket?

Nej.

Är du allergisk mot något annat?

Nej.

Hur bor du? Hus eller lägenhet?

Lägenhet

Behöver du något litet till hemmet? I så fall vad?
Vitlöksrivare och citronpeppar

Vilken storlek har du på kläder?
M (38-40)

Om du har barn? I så fall vilket kön, ålder och klädesstorlekar har de?

Har en lillfröken på 15 månader som är storlek 86

Favoritfärger och hatfärger?

Gillar kombinationer av starka färger och har lite svårt för pasteller.

Vilka material gillar du eller ogillar du?

Tycker om det mesta

Vilka mönster på tyger gillar du bäst?

Gillar retromönster men framför allt mönster överlag.

Vilken typ av klädesmodeller är du mest förtjust i?
Klänningar och kjolar till mig. Lillfröken gillar byxor och klänningar/tunikor

Retro, vintage, romantiskt eller annat?

Allt ovanstående om inte det romantiska innefattar för mycket pasteller :-)

Pojk/flick eller unisex?

Ibland måste en flicka få vara flicka och pojke pojke men gillar mest unisex

Nytt eller second hand?
Gillar mixen av nytt och gammalt

Favoritsmak?
Ostbågar men det är hemligt :-)

Favoritlukt?

Kaffe och nybakat bröd en lördagsmorgon då jag inte behöver jobba

Musiksmak?
Blandat men just nu lyssnar jag mycket på Dolly Parton

Favoritböcker?

Det mesta

Inga kommentarer: