gästbok och besöksräknare

fredag 18 april 2008

Hängselbyxor a'la 70-tal

Efter att ha inspirerats av kånkarong blev det ett par hängselbyxor i röd manchester efter sparkbyxemönstret i "baby cool". Nu i efterhand ångrar jag att jag tog just det mönstret och inte ifrån Gynther's sy till barnen. Tycker inte riktigt att modellen är bra eftersom den framförallt har för breda hängslen. Det röda manchestertyget är från Jofotex och egentligen inköpt för att matcha ugglorna. Som tur var finns den tyg kvar för att sy ett par vanliga muddbyxor också ! Fodrade med mitt fin a traderafynd och snodde knappar ifrån min Numphkofta! Är inte riktigt nöjd med modellen så vi får se hur mkt plagget blir använt. Synd att jag inte har så mkt manchester kvar, vet precis hur jag skulle göra nästa försök perfekt!

Inga kommentarer: