gästbok och besöksräknare

söndag 6 april 2008

Vårjacka i blommigt blommigt


Köpte det här tyget på Tradera för ett tag sen men har inte riktigt vetat vad det skulle användas till. Det blommiga tyget är en gammal gardin och är i en ganska kraftig bomullskvalité vilket gjorde det lite svåranvänt. Efter att ha inspirationssurfat och spanat in P.lu.to.s blogg så var det givet att blomstertyget skulle bli en vårjacka till lillfröken. Modifierade mönstret från omlotthoodien och satte saxen i blomtyget. Fodrade den med ett joggingtyg från Tusen tyger och Miljö (Malmö) och trots att det var mitt första fodringsförsök blev det ganska bra till slut. Är inte riktigt nöjd med halsringningen, känns som om det kommer att blåsa in kalla Malmövindar där men vi får väl komplettera med en halsduk eller något.

I morgon kommer livebilden, just nu sover lillfröken gott och det borde mamman också göra. Speciellt med tanke på att hon skall vara på Gerdahallen kl 07 för ett gympapass. Ibland är hon inte riktigt vid sina sinnens fulla bruk men det är ju bra med motion sägs det...

8 kommentarer:

elska sa...

Wow vad snygg! JAg bara sälkar tyget med!

elska sa...

Men hur skriver jag. ;-)
älskar tyget ska det ju stå! =)

Sofie sa...

Superfin jacka, underbart tyg, jag vill också ha!!! Velourhoodien blev ju superfin också! :-)

Anonym sa...

Superfin! Kan tänka mig att du kommer att få många förfrågningar på stan av typen "åååh var har du köpt den jackan?".

...min egen oas sa...

När ska du börja göra buisness på grejen??! about time...

Gulligan sa...

Sååå fin!!!

gosi sa...

Jackan blev superduper både i modell och tygval. Lillstumpan blev jättesöt i sin nya kreation.

Anonym sa...

Så fin så fin så fin så fin....
/Klockarbarn