gästbok och besöksräknare

onsdag 2 april 2008

Min första virkade mössa ever!

När vi firade påsk hemma i Sala så passade jag på att gå igenom mammas garner och bestämde mig för att lära mig virka. Jag hade aldrig virkat innan men har länge varit sugen på att prova, framförallt att virka blommor och hjärtan som sen kan användas till dekoration! Efter ett misslyckat hjärta som var mer likt en njure lyckades jag få till den turkosa blomman på bilden. Peppad av detta bestämde jag mig för att försöka mig på en mössa till Elvira. Mönstret var mycket enkelt, bara att dra ihop luftmaskor till en ring och sen fortsätta med stolpar. Tjoho tänkte jag och började med stolparna! Det var ganska många ökningsvarv och mössan växte och växte. Till slut insåg jag att det kommer bli alldeles för stor till lillfröken och till mig också om jag inte börjar ta in nu. Gjorde lite på måfå men lyckades ändå ganska bra tyckte jag. Martin som hela tiden trott att det skulle bli en grytlapp blev faktiskt imponerad. Målet är nu att kanske försöka på nytt med en mössa till Elvira. Förhoppningsvis blir den färdig innan sommaren!
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Anonym sa...

ohhh WOW inte illa syster yster! Kanske du kan virka mig en vårjacka också? ;),för det verkar ju vara omöjligt o hitta nått på stan som slår den från Modström!

gosi sa...

Vilken fin mössa, blev verkligen super! Tyckte även om din omlotthoodie...fin färgkombination!