gästbok och besöksräknare

onsdag 23 april 2008

Jag har också sytt en retrobyxa


Nu har även jag hej vilt plagierat ideén från Thea på retrobyxan i velour. Hade en hel del orange velour som min mamma köpte på Ohlssons tyger i höstas så det var bra att det kom till användning. Det är ett väldigt orange tyg så lillfröken kommer definitivt att synas. Hon hade till och med kunnat jobba extra som trafikljus! Kantade med turkos mudd som jag hade kvar sen vårjackan (tusen tyger och miljö, malmö) och det blev nog den bästa kantningen hittills. Orutinerad som jag är blev kantbanden lite för breda vilket gjorde att det blev ganska mkt knyt uppe vid axlarna, ngt att tänka på till nästa gång! Kunde ha gjort dem lite smalare i benen för en lite tightare 70-tals look.

Lillfröken verkade nöjd med utstyrseln medan mamman funderar vidare på den här sykursen som är i höst. Hon vill bli lite proffsigare så att inte lillfrökens kläder ser riktigt så hemmasydda ut som de gör idag. Behöver kanske lite hjälp från en syfröken...

5 kommentarer:

Pysse sa...

Supertuffa Hanna!
Lyser verkligen upp.
Hoppas hon kan ha dem länge.
Kram kram

Gulligan sa...

Så coola!! Jättefint med turkost kantband!!

gosi sa...

Lilltjejen ser jättego´ ut i sina nya snygga bralls. Jag funderar också på en sykurs, skulle vara så roligt att kunna lite mer av vardagsknepen i sydjunglen....

Anonym sa...

Härligt med orange tycker jag, och det är bra att de syns när man är ute med dem. Det blir bara roligare och roligare med alla dessa retroversioner. Jag kommer att göra fler framöver, men väntar nog till höst.

Jenny sa...

Jättesöta.
Sykurs, var hittar du det - jag har nämligen letat i Malmö...