gästbok och besöksräknare

måndag 14 april 2008

Äntligen en hätta!



Jag har länge haft "hätta till lillfröken" på min sy-to-do-lista men nu kan jag bocka av den, kattjing! Det är tack vare ett tu tre som det faktiskt blev någon hätta alls eftersom hon var en ängel och skickade ett mönster. Tyget är från tradera, älskar det verkligen, och har som tur är en del kvar till annat. Fodrade med rosa muddväv och kantade med röda band från min lilla favoritsyaffär, Greger sy, här i Malmö. De är alltid så hjälpsamma och vänliga (har därför fortfarande såå dåligt samvete över att jag beställde min Janome Decor från England men den var ju hela 2000 kr billigare där!).

Lillfröken gillar dock inte hättan utan lade ner en hel del energi på att försöka ta av sig den. Mamman gillar den, mormor skrockar och säger stackars barn medan pappan tycker att det är skönt att han är pappaledig och kan bestämma vad lillfröken skall ha på sig i lekparken... Är övertygad om att hättan inte kommer vara utsliten innan sommaren är här.

7 kommentarer:

Ceci sa...

Vilken fin hätta! Jag sitter här och funderar på vad jag skall göra för PIF till din lilla dotter, det är inte lätt kan jag säga...

Anonym sa...

Oh jättefin hätta!

Anonym sa...

Haha! Vad har du för ställning till mössan??! Det var det roligaste. Kul o se att du verkligen går in för det till 110%;)

PiraPäron sa...

Jag kan avslöja att hållaren för hushållspappret är den perfekta hätthållaren :-)

Tack för alla söta kommentarer. Ett par matchande manchesterbrallor är på gång!

Ceci: Älskade ditt joggingset så någonting i den stilen kanske... Gillade din vuxentunika också, kan det kanske bli en vuxen-PIF?

Anonym sa...

Nämen, det blev ju en riktig dalkullahätta, vilket jag för övrigt såg i babystorlekar häromsistens på Lindex. Så förklara för din man och mor att detta verkligen är det senaste! Och att det dessutom är mycket coolare med en hemmasydd, som dottern garanterat är ensam om. Vem vill att ens barn ska se ut som alla andra i sandlådan? Då kan man ju inte se skillnad på dem.

Anonym sa...

Jag tycker den var superfin!

linnzan sa...

Superfin hätta! Vart har du hittat mönstret? Eller är det eget?